Missing image

De specialist in bewegen!

Missing image

De specialist in bewegen!

Stacks Image 43

De specialist in bewegen!

Bij ons bent u in goede handen

Nieuws

Aandrangsklachten bij de voordeur

Ken je dat? Je staat bij de voordeur en je moet vreselijk nodig plassen. Eigenlijk moest je al toen je vanaf je fiets stapte. Maar de buurvrouw sprak je nog even aan. Toen was de aandrang wel weg. Maar nu bij de voordeur gaat het eigenlijk echt niet meer. De deur gaat niet snel genoeg open, de broek niet snel genoeg los en jawel net voor de wc deur gaat het mis.

Mocht je nu niet weten wat er mis gaat, dan heb je geluk en heb je het nog nooit eerder gehad. Maar voor de ‘kenners’ onder ons is dit soms dagelijkse kost. Urineverlies. Vaak bij zulke hevige aandrang gaat het niet om een bescheiden druppel verlies, maar meteen om bijna de hele blaas inhoud. Erg vervelend! Deze klachten noemen wij (de bekkenfysiotherapeuten) het sleutelfenomeen. Iets soortgelijks ervaren mensen ook soms bij een lopende kraan en als ze met warm weer de slager binnen stappen (overgang van warm naar koud). Onhoudbare aandrang.

Gelukkig zijn deze klachten goed trainbaar.

De eerste adviezen krijg je alvast van mij:

  • Bij een aandrangsaanval blijf in ieder geval rechtop staan, voorover buigen geeft meer druk in de buikholte en dus ook op de blaas.
  • Blijf ademhalen, het klinkt raar, maar vaak vergeet je bij zulke hevige aandrang om adem te blijven halen.
  • Ga nooit, maar dan ook nooit rennen naar het toilet. Juist hierdoor gaat het mis. Sta juist liever even stil om de aandrang weer af te laten zakken.
  • Tijdens het stilstaan knoop dan al wel vast je broek los, dat scheelt weer op het toilet.

Lukt het nu nog niet om droog het toilet te halen? Maak dan een afspraak bij een bekkenfysiotherapeut!

Hoe train je binnen het sporten veilig je bekkenbodem? 10 tips

Ben je bekend met bekkenbodem klachten en wil je toch graag sporten zonder je klachten te verergeren? Vandaag 10 tips om veilig te sporten of om je oefenprogramma aan te passen zonder dat je bekkenbodem te veel belast wordt.

1. Vermijd zwaar tillen

Zorg er voor dat de gewichten die je gebruikt bij het trainen niet...

Meer lezen...

Sporten als je zwanger bent. De do’s en don’ts

Do’s

  • Zolang jij je goed voelt gaat het over het algemeen ook goed met je kindje tijdens het sporten.
  • Zorg dat je kunt kletsen tijdens het sporten, zolang je kunt praten gaat het met jullie beiden goed.
  • Conditie training, hoe fitter je bent in je....
Meer lezen...

Een diastase, wat mag nu wel en wat mag nu niet?

Wat is een diastase

Een diastase is een wijking van je buikspier. Over het algemeen veroorzaakt door een zwangerschap (soms ook buiten een zwangerschap, mannen kunnen dit namelijk ook krijgen). Tijdens de zwangerschap rekt de buik flink op. Er wordt ruimte gemaakt voor de.....

Meer lezen...

Tips bij een vaginale verzakking

Wat is nu belangrijk bij een verzakking, wat kun je er zelf nu aan doen? Gelukkig heel wat.

  • Train je bekkenbodem

Door te zorgen dat je bekkenbodem krachtig is en voldoende duurkracht heeft. Zorg je ervoor dat de draagkracht van je bekkenbodem groter

Meer lezen...

Toon meer berichten

Missing image
Gasthuisstraat 64
7101 DW Winterswijk

Tel.: 0543-520070
Email: info@fysiogasthuus.nl
Internet: www.fysiogasthuus.nl

Fysio Gasthuus op Facebook...

Stacks Image p25_n117
Stacks Image p25_n119
Achter ons pand vindt u een ruime parkeerplaats waar u dicht bij de praktijk kunt parkeren.
Openingstijden:
show
Maandag:

07:00 - 18.00

show
Dinsdag:

07:00 - 20.00

show
Woensdag:

07:30 - 20.00

show
Donderdag:

07:00 - 21.00

show
Vrijdag:

07:00 - 18.00

Hoe maakt u een afspraak?
Kom langs, bel of mail om een afspraak te maken of om informatie te verkrijgen.
U kunt bij uw aanmelding, als u dat wenst, uw voorkeur voor de behandelaar kenbaar maken.